Lite ingenting och lite dataintrångsaffären

Bild på sitta i soffan med dator i knätPustar ut i soffan, med en filt över benen och datorn i knät. Efter jobbet åkte jag och sonen och storhandlade. Tack för hjälpen med att bära hem allt, min gullunge (nåja 😉 )! Han kom på att han på gymmet glömt träna nacken så han tog tillslut båda de tunga papperkassarna och såg det som ett träningspass. Mamman, dvs jag, tyckte att det bara kändes bra 🙂

Efter uppackning av varor, matlagning, äta, drabbas av paltkoma och sen diska – nu tänker jag göra ingenting mer i afton, annat är slötitta på tv och slösurfa.

Ang dataintrångsaffären

Den kommer jag att skriva mycket om, känns det som. I gruppen Umeå kommuns IT-avdelnin vs Erik Sundqvist 17 år på Facebook är aktiviteten hög. Det samlas in dokument från kommun och tingsrätt, det planeras för aktioner, en hemsidesdomän är köpt där de kommer lägga upp allt inom kort och en hashtag #friaerik har lite smått startat på twitter. Det är en stor uppslutning till förmån för Erik! Men jag skriver mer om ärendet då det kommit något mer matnyttigt att berätta.

Nytt idag är dock att kristdemokraten Veronica Kerr idag lämnat in en så kallad ”enkel fråga” till kommunfullmäktige. Och Umeå kommun har, för vilken gång i ordningen vet jag inte, ändrat informationen på den länk jag tidigare länkat till och gör det igen här.

Tills jag har mer att berätta kan ni läsa det jag tidigare skrivit i ämnet:

(Det här är inlägg 26/100 i bloggutmaningen #blogg100)

 

2 thoughts on “Lite ingenting och lite dataintrångsaffären

  1. Ping: Fjärde veckan i #blogg100 avklarad! | Erikas tankar om saker

  2. Ping: #FriaErik – en story, en sajt, en kampanj | Erikas tankar om saker

Kommentera

