Nytt spännande uppdrag!

Jag har fått äran att få komma med i redaktionen för tidningen Vasaplan! Det hela gick rätt fort, måste jag säga. En vän till mig skulle skriva en text för tidningen, men fick förhinder så hon frågade mig om jag kunde ta det jobbet i hennes ställe. Visst! Inga problem, sa jag. Men sedan hörde jag ingenting alls. Jag mejlade redaktionen och frågade om jag skulle ta jobbet eller inte – de hade redan hittat en annan ersättare, tyvärr. Efter det att de läst mitt CV tyckte de att jag skulle passa som en av redaktörerna för tidningen! Verkligen jätteroligt och ärofullt, måste jag säga!

Skärmdump från tidningen Vasaplan

Mitt uppdrag innebär att jag kommer att boka in fotografer och skicka rätt fotograf till rätt jobb och sedan välja ut bilder till tidningen. Jag kommer också att korrekturläsa alla texter innan tryck. Uppdraget jag har är på ideell basis, pengarna som kommer in går till säljarna och till att trycka nästa nummer.

Om Tidningen Vasaplan

Tidningen Vasaplan är en motsvarighet till Situation Stockholm och Faktum i Göteborg. Våra säljare är socialt utsatta och de får behålla sin vinst som en välbehövlig extrainkomst.

One thought on “Nytt spännande uppdrag!

  1. Ping: Nytt spännande uppdrag! | Urbansundstrom's Weblog

Kommentera

