Mer rörlig i knät!

I onsdags tog jag bort mitt helbensgips som jag haft i sex veckor. Jag var då rädd, gipset har varit väldigt stabilt. Nu har jag inga som helst muskler och endast en ortos som stöd.

Jag fick ett träningsschema som jag följt sedan i onsdags. 

Att hitta lårmusklerna  igen är som att försöka hitta knipmusklerna efter en förlossning. Lättare sagt än gjort. Men det har hänt saker! I går kunde jag plötsligt böja benet mer än innan olyckan!  
Till veckan ska jag aktivera mitt vilande gymkort och försiktigt börja cykla. Det känns spännande och roligt!

(Det här är mitt inlägg 27/100, dag 27 i bloggutmaningen #blogg100)

3 thoughts on “Mer rörlig i knät!

  1. Ping: Tålamod, Erika! Tålamod! | Erikas tankar om saker

  2. Ping: Att komma tillbaka efter helbensgips | Erikas tankar om saker

  3. Ping: Rehabträning #2 | Erikas tankar om saker

Kommentera

