Händerna värker när jag går

Jag är inne på min sista vecka med helbensgips efter det att jag i början av februari bröt skenbenet i en skidbacke. Den här veckan har jag också tagit mig ut på promenader, något jag inte alls fixat tidigare. Jag får, tack och lov, markeringsgå med mitt gipsade ben nu och det underlättar en hel del.

Idag har jag gått mellan olika möten, och det har blivit en hel del steg promenerande och/eller hoppande!

Skärmdump från Hälsoappen i iPhone: 13 756 steg, 11,27 km

När man har två ben som funkar bra brukar man ju känna sig lite skön i benen efter att ha promenerat. Jag känner inte riktigt så. Däremot är händerna riktigt ömma. De får ju ta hela min kroppsvikt då jag går. Jag bävar lite för hur de kommer att kännas i morgon då jag vaknar. I morgon kommer jag inte att gå så himla många metrar, känns det som just nu! 🙂

Nedräkningen har börjat – på onsdag blir jag av med helbensgipset och kommer istället att få en ortos. Längtar efter att få böja mitt ben!

(Det här är mitt inlägg 17/100, dag 17, i bloggutmaningen #Blogg100)

2 thoughts on “Händerna värker när jag går

  1. Ping: Tankar kring muskler | Erikas tankar om saker

  2. Ping: Det här med ljudböcker | Erikas tankar om saker

Kommentera

