Låret försvinner!

Som jag skrivit tidigare har jag brutit mitt ben och har sedan en månad ett helbensgips. Först hade jag en provisorisk gipsskena och med den kunde jag inte alls lyfta mitt ben utan att hjälpa till med händerna. Ont hade jag också. Men så fick jag helbensgipset och allt blev mycket bättre. Först och främst kunde jag helt sluta med smärtstillande – tidigare hade jag varvat starka Alvedon med ett morfinpreparat. De kunde jag lägga på hyllan direkt. Men jag kunde också lyfta benet utan att hjälpa till med händerna, vilket underlättar då jag ska lägga mig eller stiga upp från sängen, soffan eller en stol.

Jag har tänkt att om jag gör några övningar när jag sitter i soffan, vid matbordet eller var som helst, så kommer jag inte att tappa musklerna. Jag har filmat de jag tycker tar mest.

Trots att jag gör de här, många gånger varje dag, tappar jag musklerna i ett rasande tempo! Häromdagen bytte jag gips och jag kan meddela att låret inte ser levande ut… Det är löjligt vad fjantigt ett ben kan se ut! I vår och i sommar blir det benböj för hela slanten!

(Det här är mitt inlägg 9/100, dag 9, i bloggutmaningen #Blogg100)

One thought on “Låret försvinner!

  1. Ping: Tankar kring muskler | Erikas tankar om saker

Kommentera

