Vårsådd

För några veckor sedan satte jag frön i jord för att förhoppningsvis få lite plantor att ta med till sommarhuset. Så mycket plats har vi inte för vårsådden, vi håller oss till tomater och chili, andra saker får vi köpa som färdiga plantor senare.

De kom snabbt upp, men efter ett par veckor såg de så fjantiga ut. Långa och magra stackare. Jag satte om och gallrade dem och nu ser de riktigt fina ut!

Bilder på vårsådden

Jag vände på dem i morse för att de ska räta till sig lite.

Samtidigt tog jag upp pelargonerna från källaren, där de stått i vinter. De fick ny jord och så beskar jag dem. Nu har en av dem fått nya blad och sticklingarna verkar också vilja leva! Jag hoppas de andra tar sig också.

Beskurna pelargoner

Nu längtar jag tills vi tar oss ut till sommarhuset igen! Det ligger på en ö, så det är lite knepigt. Men lagom till Valborg hoppas jag att isen gått och att färjan börjar köra!

(Det här är mitt inlägg /100, dag 7 i bloggutmaningen #Blogg100)

2 thoughts on “Vårsådd

Kommentera

