#Blogg100 och benbrott

Det är den 1 mars och bloggutmaningen #Blogg100 startar. Det handlar om att på hundra dagar skriva minst ett inlägg per dag. Egentligen borde jag ha förberett mig lite mer än jag nu gjort, men det får bära eller brista.

Självportätt

För tre veckor sedan bröt jag mitt ben, jag fick en så kallad tibiakondylfraktur. Eller på svenska, en fraktur på skenbenet alldeles vid knät. Frakturen är ungefär 9 cm lång ner längs skenbenet. Tack och lov satt korsband och muskler fast, även om det var nätt och jämt. Jag har på grund av det sluppit operation.

Förmodligen kommer jag att skriva en hel del om hur det är att komma tillbaka. Idag bytte jag till mitt tredje gips på tre veckor – benet blir mindre och mindre. Snart är mitt gipsade ben lika smalt som det andra… Men jag SKA komma tillbaka och få starkt lår igen!

När det gäller bloggutmaningen skulle jag tycka att det vore roligt om fler umeåbor hakade på! Vi skulle kunna ses för att prata bloggande, skrivande, skrivkramp, när det är roligt, när det är jobbigt. Eller vad som helst, egentligen! Här finns mer information om utmaningen och även ett anmälningsformulär. Det går att haka på lite senare, vi kommer bara inte att gå i mål samma dag. Men det gör ju inget!

NU KÖR VI! 🙂

(Det här är mitt inlägg 1/100 dag 1)

 

 

5 thoughts on “#Blogg100 och benbrott

  1. Ping: Hitta andra bloggare och sätt dig själv på kartan! | Erikas tankar om saker

    • Tack! När jag gipsade om benet idag blev jag lite förskräckt. Det ser fjantigt löjligt ut efter tre veckor i gips. Bävar för hur det kommer se ut i slutet av mars då jag byter gipset till en ortos…

      Gilla

Kommentera

