#Blogg100 – 2016

Blogg100-logo

På tisdag är det den 1 mars och för femte året i rad startar bloggutmaningen #Blogg100. Förra året var jag med för första gången och det var verkligen roligt! Det var en kamp att få ihop alla inlägg, men jag gick i mål! Jag tog fasta på att dela ett klipp från Youtube kan vara ett inlägg, vissa dagar fungerar inte hjärnan kreativt och då är det skönt att känna att det inte är så himla höga krav. Läs här om mina upplevelser från utmaningen 2015.

Vad innebär då den här utmaningen?

#Blogg100 går ut på att varje dag i 100 dagar skriva minst ett inlägg. Det är det enda kravet. Det finns grupper på Facebook som hör till utmaningen: en för pepp och frågor och en där vi kan dela våra inlägg under utmaningen. För mer information – läs initiativtagaren Fredrik Wass inlägg här. I det inlägget finns även ett anmälningsformulär för den som vill vara med. I år har Fredrik i anmälningsformuläret även tagit med uppgifter om var deltagarna bor, på så sätt kan vi anordna lokala bloggträffar där vi kan inspirera varandra och prata om bloggandet. Så jag hoppas på flera deltagare från Umeå med omnejd!

Vad jag ser fram emot i år

Sedan förra årets utmaning har jag tyvärr tappat farten i mitt bloggande. Den vill jag få upp igen och det här är ett utmärkt tillfälle att göra det. Jag har, under det år den här bloggen varit aktiv, fått tre inlägg virala, vilket är både skrämmande och spännande. Vi får se om det händer igen!

Jag har inget givet tema för min blogg, den heter Erikas tankar om saker och så är det. Det är mina tankar kring nyheter, samhälle, media, vardag, mat, företeelser på ett ungefär. Jag blandar friskt högt med lågt. Vill du att jag skriver om något särskilt? Låt mig då få veta det!

Nu ska jag samla ihop lite idéer att skriva om. På tisdag sätter vi igång!

 

3 thoughts on “#Blogg100 – 2016

  1. Ping: #Blogg100 och benbrott | Erikas tankar om saker

  2. Jo, jag har sett att det är på gång. Just nu lever mitt bloggande verkligen en haltande tillvaro, funderar på om det är lönt att delta i år. Kanske, kanske inte… förmodligen gör jag ett försök, men har inte kommit till skott med anmälan än…

    Gilla

Kommentera

