Fredagsmys

”Så vad ska du göra i kväll?”, frågade min man mig då han skjutsade ut mig till Norrbyns färjeläge.

”Elda i kakelugnarna, läsa bok, kanske lyssna på något nerladdat radioprogram”, svarade jag.

Det är fredagkväll och jag är för första gången helt själv i vårt nyligen köpta sommarhus på Norrbyskär. Han kommer hit i morgon bitti. Ur kakelugnarna sprakar det hemtrevligt, middagsdisken är diskad. Jag andas ut efter veckan som gått och tar in ny luft i mina lungor. Det behöver jag. Veckan har varit konstig på vissa sätt och bra och nyttig på andra sätt.

Igår köpte jag gåstavar och har tagit mina första stavgångspromenader. Och vilken enorm skillnad det är att gå med stavar! Precis hela kroppen får sig en genomkörare och flåset kommer igång ordentligt! Det hade jag inte fattat, faktiskt.

Jag har, tack vare den andra punkan på cykeln under kort tid, börjat gå mer och nu när jag ser promenaden som ett träningspass blir det mycket roligare att gå, tycker jag. Idag var det lite tungt, men bra, att gå mina 3,5 km eftersom träningsvärken efter mitt första pass body pump på evigheter häromdagen är rätt så kännbar. Men den kommer ge med sig den med!

Så här sitter jag, i ett stort hus på en ö, och lyssnar på spraket från kakelugnen och har det ganska så skönt!

4 thoughts on “Fredagsmys

Kommentera

