När trollen hittar en

Jag har väntat på att rasistiska internettroll ska hitta mig efter det att jag skrev inlägget ”Rasister som inte förstår att de är rasister”. Det inlägget skrev jag efter det att Jimmie Åkesson deltog i Skavlan. Men då var det lugnt.

För ungefär en månad sedan såg jag att det blev allt vanligare att personer i mina flöden i sociala medier delade sajter som Avpixlat, Fria Tider, Nyheter idag osv. Så jag skrev inlägget ”Rasistiska sajter du inte vill råka dela” och nu har trollen hittat mig.

Jag har tagit ett beslut för mig själv om att inte släppa igenom de kommentarerna – orsaken är att de inte diskuterar det jag skriver om, de vill gärna diskutera andra saker. Jag är också den som bestämmer över min blogg och vad som publiceras här, ingen annan gör det.

Att det här inlägget om rasistiska sajter delas mycket var kul till en början – det är roligt att se att andra läser det jag skriver! Men rätt snart insåg jag vilka det var som delade och läste, då blev känslan något annat.

De är kränkta personer och inte så attraktiva. De här människorna ser till att bli kränkta av det mesta och sådant har jag inte så mycket till övers för.

Så till er som försöker få mig att ändra åsikt – strunta i det. Jag kommer inte att göra det. Ni kan tassa vidare i tysthet.

Läs också:

  • Att föröka prata med rasister. Min erfarenhet är att de inte vill diskutera med oliktänkande. De vill bara hamra på med sitt budskap. Det är också en anledning till att jag inte släpper igenom deras kommentarer.
Kommentera

