Ge mor en present av värde!

MorsdagI morgon är det Mors dag. Jag har inga hemmavarande barn i morgon och vi brukar inte alls fira den här dagen. Någon gång har barnen väckt mig och bjudit in till frukost som de dukat fram. Men jag tycker att det är en konstlad dag. Vi borde visa varandra respekt och kärlek alla dagar.

Istället för att ge mor en blomma eller annan present skulle jag vilja uppmuntra alla att ge något av större värde. Projektet On The Mend samlar in pengar till Cancerfonden, Cancerrehab och till Hjältarnas Hus i Umeå. Här är deras insamling till Cancerfonden och här finns deras webbutik där de säljer skivan med umeåartister som tolkar Foo Fighters på väldigt fina sätt, smycken och tröjor. Allt överskott går till deras insamling. Det här är riktigt bra presenter att ge till mor!

Läs mitt tidigare inlägg om On The Mend här.

(Det här är mitt inlägg #92 på den 91:a dagen i bloggutmaningen #blogg100)

Kommentera

