Jag kanske vill, men sedan ändrar jag mig

Att införa en samtyckeslag när det gäller sex har det diskuterats en hel del om. Vissa är för, andra är emot. Men faktum kvarstår – det finns de som gör sex med andra utan dennes samtycke, den blir utsatt för ett övergrepp. Det sker varje dag, våldtäktsmän frias också oftare än de fälls. För att ”de inte kunde förstå bättre”. Vore jag man skulle jag bli fruktansvärt irriterad över att dumförklaras så!

Här är en film som illustrerar samtycke på ett väldigt tydligt sätt.

(Det här är mitt inlägg #84 på den 83:e dagen i bloggutmaningen #blogg100)

One thought on “Jag kanske vill, men sedan ändrar jag mig

  1. Ping: Tankar en söndag | Erikas tankar om saker

Kommentera

