Att lära känna sin stad

Jag har funderat på om umeåbor är ovanligt stolta över att vara boende på sin ort, jämfört med andra. På Facebook finn gruppen Umeå stad – gamla fotografier och här lägger många upp bilder på ett svunnet Umeå. Jag förstår inte var de hittar alla bilder, men det är fantastiskt roligt att se dem och också följa diskussionerna som kommer i trådarna. Ett sätt att lära känna min stad och dess historia. Och jag upplever att alla är stolta över att bo i Umeå. Själv är jag en stolt umeåbo 🙂

Nu har också en deltagare i gruppen, Jonas Sjöström, klippt ihop en liten Saga om Umeå med bilder från gruppen och med musik av Jimmy Nail feat. Mark Knopfler – Big River. Se den här! Den är verkligen jättefin!

(Det här är mitt inlägg #80 på den 80:e dagen i bloggutmaningen #blogg100)

One thought on “Att lära känna sin stad

  1. Ping: Tankar en söndag | Erikas tankar om saker

Kommentera

