Roligt med läsarrekord!

I fredags slog den här bloggen läsarrekord! Och det med råge! WP-appen plingade till några gånger och gjorde mig uppmärksam på att ”bloggen går på högvarv”.

Skärmdump från WP-appen

Jag vet inte riktigt vad det var som hände, men dagen innan hade jag skrivit inlägget om ”När man är en vuxen kort” och det var det som tog skruv. Andra ensamstående föräldrar hörde av sig och tyckte att jag skrivit bra, medan det fanns personer som lever i kärnfamiljer som blev provocerade.

Skärmdump från bloggstatistiken. 574 läsare den här dagen

Att slå läsarrekord var riktigt roligt! Jag fick en välbehövlig bekräftelseboost 🙂 Efter fredagen tolkar jag statistiksiffrorna lite annorlunda. 100 läsare känns inte längre så mycket och normalt brukar jag ha någonstans mellan 50 och 150 läsare på en dag. Det kommer nog att återgå till det normala igen snart 🙂

Jag tycker också att det är intressant att se var personer är då de läser min blogg.

Statistik olika länder

Jag undrar lite över Europeiska unionen. Var sitter den personen?

Om att vara med i #blogg100

Nu har jag tappat bort antalet veckor som #blogg100 pågått, den här bloggen startade jag i och med att utmaningen startade 1 mars och jag måste säga att #blogg100 är bra på många sätt. Länge har jag velat starta en blogg, men inte kommit mig för att göra det. Det här blev ett bra tillfälle. Utmaningen tvingar mig till att tänka kring olika saker, jag blir också mer benägen att fotografera, då jag gärna vill ha bilder i mina inlägg. Bloggen har också gjort att jag fått kontakt med andra som deltar i #blogg100, jag får läsa inlägg jag inte skulle hittat annars. Det är söndag och vi går i morgon in i ytterligare en ny bloggvecka! Det här är mitt inlägg 58/100.

Läs gärna också:

 

One thought on “Roligt med läsarrekord!

  1. Ping: Nio veckor dagligt bloggande | Erikas tankar om saker

Kommentera

