Lördagsbrunch!

Idag vaknade jag tidigt, gjorde en kopp kaffe, slog på tv:n och väntade på att ungdomarna skulle vakna till liv de med. Det är så skönt att helgmorgnar vakna när jag vaknar, utan väckarklocka. Och det är skönt att få en stund för sig själv medan de andra sover. Men då klockan började närma sig 11.30 tyckte jag att det var dags för ungdomarna att vakna. Jag dukade fint vid finbordet, lagade till en god brunch och väckte dem.

Bild på vårt bruchbord

Igår var mina föräldrar här på middag och med sig hade de gott bröd från Kulturbageriet som fick stå på bordet tillsammans med grapefrukt, citron/limevatten, kaffe, keso, ost, skinka, avocado, tomater och kräftstjärtar. Jag hittade också ett recept på majspannkakor som var riktigt gott!

Majspannkaka

Det är en matigare pannkaka och istället för komjölk var det kokosmjölk i. Jag skippade att ha i räkor i smeten, då barnen inte gillar det. Jag fick kräftstjärtar som garnering istället. Och jag tog keso istället för gräddfil. Rekommenderas varmt!

Nu ska jag ut i finvädret som Umeå bjuder på idag: 9 grader, sol och för första gången på flera dagar – ingen blåst! 🙂 Jag önskar er en skön lördag!

(Det här är mitt inlägg 43/100 i bloggutmaningen #blogg100)

Kommentera

