Glad Påsk!

I eftermiddags satt jag och Simon i P4 Västerbottens nyhetspanel, som vanligt på torsdagar kl 17-17.30. Idag pratade vi bland annat om 1:a aprilskämt och om påskgodis. Igår samlade jag ju på aprilskämt, jag fick i P4 verkligen dissa deras idag vilket kändes lite kymigt. Vill du lyssna på oss så finns klippet här.

Tidigare idag läste jag en artikel på SVT Debatt där det stod att vi svenskar äter dryga 17 kilo godis per person och år och under påsken frossar vi inte mindre än 1 kilo var. Någonstans måste vi börja tänka efter på allt socker vi stoppar i oss! Jag kommer framöver att skriva mer om det här. Själv är jag en sådan som blir fysiskt illamående av socker och jag kan äta allt mindre sött med åren. Inget jag alls valt, det är bara så. Men er andra ska jag inte störa, såhär i påskhelgen. Ni ska få lite Johan Glans och hans funderingar kring den här helgen.

Mitt hem är storstädat nu: allt är dammtorkat, dammsugat, golven är torkade, hemmet luktar gott. Under lunchen köpte jag en ny vårduk och en kruka med påskliljor. Nu tänker jag tappa upp ett bad och bara gona mig. Från mig till er som läser det här vill jag önska en riktigt fin helg!

Bild på påskliljor

(Det här är mitt 34:e inlägg i bloggutmaningen #blogg100)

Kommentera

