Reflektion efter 2 veckor #blogg100

Logotyp för blogg100Idag är det 2 veckor sedan bloggutmaningen #blogg100 startade för fjärde året. Jag har flera gånger funderat på att vara med, men så har jag backat. I år hoppade jag dock på för att se om jag kan greja det. Jag ser det inte som ett misslyckande om jag skulle krokna efter ett tag, men min intention är att fullfölja det.

Vad har då hänt med mig under de här första två veckorna? Jo, jag funderar mycket mer på saker och ting, jag sparar länkar till intressanta artiklar eller andra blogginlägg så att jag har en utkastbank, så att säga. Jag ser det här som ett sätt för mig att komma igång med mitt eget skrivande och en bonus är ju om det jag skriver blir läst av andra.

Just nu funderar jag en del på hur jag kan få fler som hittar till den här bloggen. Jag tweetar ut mina inlägg, jag lägger upp dem i #blogg100 inläggen-gruppen på Facebook, jag länkar till andra bloggar och då blir det en ping hos dem. Ändå har jag inte så många läsare, vilket är lite trist. Men det kommer kanske?

I år är vi ungefär 400 som deltar i utmaningen, här är listan på alla.

(Det här är inlägg 15/100 i bloggutmaningen #blogg100)

One thought on “Reflektion efter 2 veckor #blogg100

  1. Lite tips från mig till dig angående bloggandet…
    Att lägga in i gruppen #blogg100-inläggen når du ju bara den lilla del som valt att gå med i gruppen. De som var med förra året och finns kvar i gruppen #bloggswe-inläggen missar du.
    Att använda hashtaggar och då speciellt på facebook där det ännu inteär så utbrett är ännu viktigare. Men glöm då inte att göra inlägget offentligt, så alla kan hitta det. Där är ju taggarna #blogg100 och #bloggswe självskrivna. Sedan brukar man rekommendera att inte har mer än max fem taggar och det innebär att du har ytterligare 3 taggar kvar för att använda inom de aktuella ämnesområden som inlägget hamnar om.

    Det viktiga är att du når utanför din en sfär och det gör du oftast inte i grupper du är en del av.

    Lycka till!

    Gilla

Kommentera

