Sköna lördag!

Bild på tyngderGårdagens inlägg om att soffpotatisen har tagit över i mig gjorde mig lite arg. I förmiddags tog jag mig till IKSU och mitt första pass body pump på flera månader. Rädd för att få sådan där sjukt extremt träningsvärk tog jag det lugnt med vikterna, jag utvärderar i morgon om det är så att jag kan öka, det kändes inte alls särskilt jobbigt faktiskt! Bicepslåten tog ingenting! Däremot utfallsdelen. DEN är tung!

 

Lunch på balkongenVäl hemma var det dags för lunch, solen sken så fint så dottern och jag invigde balkongen. Hur skönt som helst! Solen verkligen värmde i ansiktet, vilket gjorde att jag beslutade för att städningen fick bli ett varv med dammsugaren, tid i solen prioriteras. Så här har jag suttit med en bok och en kopp kaffe medan tvättmaskinen har jobbat åt mig i tvättstugan. Helt okej!

 

Bild på termometer

Kollade på termometerns maxtemperatur – idag har vi haft 9,5 grader i skuggan! Nu är våren här på riktigt! Fåglarna kvittrar ute, snön tinar undan i allt snabbare takt. Mer balkongmys kommer!

Nu ska jag åka iväg till min goda vän på middag och sen blir det Mia Skäringers ”Avig Maria”. Sammanfattar en bra lördag så! 🙂

(Det här är inlägg 14/100 i blogutmaningen #blogg100)

One thought on “Sköna lördag!

Kommentera

