Att få slippa tänka

Jag är så less på att varje vecka, varje dag behöva fundera på ”Vad ska vi äta till middag?”! Och jag är rätt trött på mina egna idéer.

MatSedan en månad tillbaka köper jag färdigpackad matkasse och det är så skönt! Det enda jag behöver göra är att innan midnatt på tisdagkvällar boka nästa veckas mat, på måndagar hämta maten och sen laga den. Någon annan tänker och handlar åt mig.

Det innebär också att vi får äta mat vi aldrig kommit på att äta annars! Jag har lagat fiskburgare, Biff á la Lindström – ikväll fick vi tandorikyckling och senare i veckan ska vi få kikärtsgryta. Skulle det vara mat som inte är så god slipper jag dessutom få skit för det – det var ju någon annan som valde åt oss 🙂 Mycket praktiskt på alla sätt!

 

(Det här är inlägg 9/100 i bloggutmaningen #blogg100)

4 thoughts on “Att få slippa tänka

Kommentera

